Wednesday, November 9, 2011

Keuntungan Pelaburan Emas Fizikal

Kali ini sekali lagi admin Dulang Emas sama-sama ingin berkongsi dengan pembaca semua, adakah anda masih tertanya-tanya. Jika pelaburan AMANAH/UNIT TRUST/SAHAM KOPERASI mungkin anda semua tahu, di mana dividen/keuntungan akan diberi kepada para pelabur setahun sekali. BAGAIMANA dengan pelaburan emas fizikal??? Artikel ini akan menunjukkan bagaimana anda akan perolehi keuntungan dengan pelaburan emas fizikal.
Pada 25/2/2011, anda membeli emas bar dari PG (atau kami selaku Agen) pada harga PG Sell dan akhirnya pada 9/11/2011 jika ingin mengaut keuntungan, emas tersebut boleh dijual semula kepada PG (atau kami selaku Agen) pada harga PG Buy.

Hasilnya adalah seperti jadual di bawah.


Jika Bar 20g keuntungan sebanyak 18% (paling rendah) manakala jika Bar 250g keuntungan sebanyak 20%. Ini cuma tempoh selama 8 ke 9 bulan sahaja.

Mungkin anda akan terasa rugi tak beli pada awalnya. TIDAK, sebab anda belum melabur, macam mana rugi pulak. Anda masih tidak yakin, dan ingin tahu secara vobal tentang pelaburan emas? Hubungi admin Dulang Emas, kami sedia membantu untuk memberi khidmat perundingan PERCUMA.